Diyalektik

15:30 0 Comments

Sen benim kriptonitimsin bal çiçeğim,
Dürüst olayım, daha mutluyum sanki sensiz,
Sorumluluk gırla, bir bilsen!
Hele Bostanlı böyle karışıkken dalga deniz
Başımda bir ağrı gibisin belli belirsiz,
Hiçbir yola çıkmıyorum varmak için sana
Lakin senden ötürü sallanıyor güvertem
Ne boktan iş, ne kalkanımsın ne yelken
Ve ben yine senin hakkında yazıyorum
Bu denli uykum varken.

Benim derdim senden yanadır
Yanan bir ateş miyim, bilmiyorum,
Seninle bir şeyler biriktirip,
Sanki bir şeyler topluyorum,
Kıyamet kopacaksa bunlardan
Belki hazırlandığımız için kopar,
Belki de öngörülü olduğumuzdan

Sen benim felaketimsin nar çiçeğim,
Eğilsem bağcıklarımı bağlamaya
Korkarım şöyle bir göz ucuyla dahi
Ne var ne yok bakınmaya,
Zordur benim için, ne belli;
Belki çıkacaksın bir köşeden aniden
Belki güleceksin yüzüme;
Ya bilmiyorsundur nereye gideceğini sahi
Ya da inmişsindir evinden bir akşam
Yarını düşünürken bir sigara yakmaya

Koşuyoruz durmadan uzaklara,
Koşuyoruz, gelecek günler adına,
Beraber koşmuyoruz yalnız,
Sen yoluna, ben yoluma.
Bu durum boğuyor beni, inan,
Ağır geliyor benim gibi
Sadık ve evcimen bir adama.

Sen benim kıyametimsin kar çiçeğim,
Bir kıymık gibisin parmağıma batan,
Ağrıyan yerimsin yalnızca,
Kanayan yaram olsan dindireceğim
İlacın da yok, heyhat,
Bastırmak gerekir sen iyice
Yahut dalacaksın bedenimde derinlere
Defol git, istemiyorum karın ağrısı,
Hem yapacak çok işim var
Hem olmaz olsun bu işin böylesi.

Bul bir çaresini ve koş iyice,
Parlasın ay ve çöksün gece,
Aklımdan bile geçmeyecek,
Ben kimim ki bahsi olsun,
Koşamam sana yetişenece.

Sen benim briketimsin bal çiçeğim
Seninle kesişecek yolum varsa bile
Gün doğmasa da çıkmam o yola!
Kendimi yoramam yok yere,
Asırlardır şöyle söylenegele;
Aşktır insanı deli eden,
Aşktır bileğin prangası!
Beni azad edeceğin de ne malum?
Olmayacağım, sana mahkum,
Olmayacağım, olacağım varsa bile.


NASIL KAÇILIR SENDEN?
NEDİR BUNUN YOLU?
BİR DEREDE YIKANSAM,
BİR PERİYLE YATIP
GÜNEŞ IŞIĞINDA YANSAM
BİTER Mİ BU KEDER?

KADER, KADER, NEREYE KADAR?
NASIL KAÇILIR SENDEN?
NEDİR BUNUN YOLU?
BİRİNE İYİLİK Mİ ETSEM?
YA DA BİR HAYVAN SAHİPLENSEM?


Sen benim biricik sırrım,
Gizlediğim öznemsin sevdiceğim,
Al sana içten bir şiir,
Fakat bilesin ki;
Sana şarkılar yazıp,
Seni kalbime gömmeyeceğim
Lakin yoksaymaya da niyetim yok.
Seviyorum seni, biliyorum delice,
Canımı sıkan varlığın değil,
Utanmak senden böylesine,
Öpememek o güzel yüzünü
Sevememek seni özgürce.


Utku Aktaş

Bu benim blogum!.

0 yorum: